موقع مصر الإخباري
فن

صابرين عن حلا شيحة: أوفر

علقت الممثلة صابرين على أزمة حلا شيحة ووصفتها بالمريبة، وأضافت: “بالنسبة لي كان موقف مريب وانا أعرفها وهي خالعة الحجاب وهي محجبة ومنقبة في مناسبات مختلفة جمعتنا.. لكن الموقف الأخير كان مريب حسيت وقتها إن فيه حاجه غلط”.

وتابعت صابرين في لقاء خلال برنامج “كلمة أخيرة” الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي على شاشة ” ON” قائلة: “ولما قرات البوست كان غريب برضه غنتي خلاص عملتي حاجة أو خدتي خطوة تمام بس مش كده يعني.. انتي كنتي رجعتي وعملتي مسلسل “خيانة عهد” مع يسرا”.

وأضافت: “مش عارفة ممكن تكون تعرضت للتخبط في الفترة الاخيرة لما بعدت نسيت التمثيل وده عادي الفنان يتعرض للتخبط”، لكنها عادت قائلة: “لكن الي عملته كان “أوفر” شوية واكثر ما أزعجني في أزمتها علاقتها بالوالدها الفنان أحمد شيحة.. أي حاجة عادي لكن علاقتك بوالدك ماينفعش تبقى كده ابوكي راجل محترم جداً.. براحتك أتجوزي وأعملي الي إنتي عايزاه هي بني أدمة وحرة ولا اجرأ أتكلم في ده.. لكن معلش إيه الي ماعجبكيش في ابوكي وامك.. الاب والام مش خط أحمر بس ده خط ” ملتهب “”.

وأجابت الفنانة صابرين على سؤال الإعلامية لميس الحديدي حول مامرت به في حياتها من ارتداء الحجاب ثم خلعه واستبداله بالباروكة ثم العودة لشعرها ومدى إن كان هذا “لخبطة” في الأفكار، قائلة: “صابرين كانت بتعيش كل لحظة بصدق وده طبيعي كل مابنكبر بنعيش لحظات معينة بصدق زي قصة حب عشتيها وبعدين باظت وبعد لما الواحد بيكبر بيستغرب وده تطور” النضوج”.

وتابعت: “لما لبست الحجاب لبسته عن إيمان شديد وكنت في لحظات”لخبطة” وخاصة بعد مسلسل أم كلثوم حصل نجاح كبير واستقبالات في العالم واوسمة متعددة”.

وأكملت: “فيه أقنعة كتيرة إتشالت وسقطت بعد المسلسل من زملاء الفن بعضهم كانوا بيحبوني عشان حبوبة ولطيفة وبعدين فوجئت بيها بتسقط وقلت وقتها أنا إيه ده ؟ إيه الي بيحصل ده ؟ بإسم المنافسة انا مش بتاعت كده خالص.. أنا واحدة بمشي جمب الحيط”.

واستطردت: “جتلي حالة عزوف وقتها وكان عندي إنفصال فلخبطة خلتني أقعد في البيت لكن عن إيمان وإن الواحد بيحب يعمل الي عايزه بصدق”، مضيفة: “لما قررت خلع الحجاب مجدداً حسيت إن ده مش صح أوي ولا الي قبله كان صح برضه أوي وسالت نفسي ليه أكون بثلاث وشوش أو بوشين ؟!”.

وردت على انتقادات الهجوم وقت ارتداء الباروكة قائلة: “قلت لنفسي مع الهجوم والانتقادات وتعليق الشماعات ؟ ليه أخلي الباب متوارب لزي كده”.

وأتمت: “سالت نفسي ليه هكسب العالم واخسر نفسي؟ مش صح لازم أكسب نفسي ولقيت نفسي حابة نفسي دلوقتي أكتر وشكلي مش ” فيك ” فيه تصالح ورضا.. العلاقة بيني وبين ربنا حاجة خاصة جداً دي علاقة في السر وهي أسمى العلاقات”.

كما وجهت رسالة لمنتقدي خلع الحجاب، قائلة: “الي هينزل معايا القبر ويتحاسب يحاسبني.. فيه ناس بتدخل على السوشيال ميديا يوجهولي رسائل من نوعية : بحبك في الله وانا بتقبل ده لكن فيه شريحة تانية شغالة بهدلة وتهزيء ودول لجان”.

المزيد من الأخبار

اترك تعليقا

* باستخدام هذا النموذج ، فإنك توافق على تخزين ومعالجة بياناتك بواسطة هذا الموقع.

موقع مصر
بوابة موقع مصر - أخبار مصر

يستخدم موقع مصر ملفات تعريف الارتباط لتحسين تجربتك. سنفترض أنك موافق على هذا ، ولكن يمكنك إلغاء الاشتراك إذا كنت ترغب في ذلك. موافق إقرأ المزيد